Watch Dogs 2 recenze

30. září 2017 v 13:56 | Dawe |  Recenze
Určitě si všichni pamatujete E3 2012, kdy nám Ubisoft představil úchvatný trailer na první díl téhle série, který předznamenal příchod nové generace konzolí. Bohužel po vydání hry v roce 2014 se ukázalo, že vše není tak, jak nám bylo slibováno. Grafika nebyla taková jako v prvním traileru, hlasitě se spekulovalo že došlo k rapidnímu downgradu. Hackování nakonec také nebylo tak úžasné, jak nám bylo slibováno a všemu nasadil korunu nesympatický hlavní hrdina. Z těchto dvou důvodů bylo oznámení druhého dílu bráno velmi vlažně. Sám Ubisoft si byl vědom, že první díl nesplnil očekávání, a proto oznámení druhého dílu už nebylo tak pompézní. Proto se pojďme podívat, jak druhý díl dopadl a zda stojí za to si ho zahrát.

Vítej v San Franciscu

Hra, jak nadpis napovídá, se odehrává v San Franciscu. San Francisco je od začátku komplet přístupné, už tu nenarazíme na překážky známé ze série GTA, kde se mapa zpřístupňovala až po plnění misí. Abych se s mapou seznámil, tak po splnění úvodní mise jsem se trochu po herním světě potuloval. Čeho jsem si hned všiml, tak San Francisco hýří barvičkama, což proti zašedlému Chicagu byla příjemná změna. Mapa dnes nepatří k těm největším, což ničemu nevadí, vývojářům se ji povedlo zpracovat velmi pěkně. Má zapamatovatelná místa, dle kterých se dá orientovat. Herní San Francisco hodnotím velmi pozitivně, jednalo se o jeden z nejlíp zpracovaných open world světů.

Hlavní hrdina

Prvnímu dílu byl vyčítán hlavní hrdina, byl nemastnej, neslanej. Druhý je na tom ještě hůře. Hrajete za mladého Marcuse Hollowaye, ač mu ještě stéká mléko po bradě, tak ovládá zbraně, parkour mu nečiní problémy, a je největší hacker pod sluncem. Nějak mně to k jeho osobě nesedí, ale Ubisoft je tím tak nějak proslaven, že nedokáže stvořit charizmatickou osobnost, které budu věřit to, co dělá.

Co příběh a vedlejší postavy?

O příběhu se moc rozepsat nemohu, přestal jsem ho sledovat před půlkou hry. Je plytkej a ničím nezajímavej. Osvobozujete město od zlého korporátu, co lidi sleduje na každém rohu. Vaši pomocníci jsou na tom podobně jako vy. Jejich postavy jsou hloupé, dialogy napsané nezajímavě. Dobře, sem tam jsem se zasmál, ale spíš tomu, co to zase prováděj. Vedlejší postavy se objevují jen v příběhových animacích, a krom jedné mise s nimi nebudete nijak kooperovat. Hlavní záporák je ředitel Dušan Nemec, který vede organizaci Blume, proti které bojujete. Ani on není ničím zajímavý, a Vaase z Far Cry 3, a jeho definici šílenství, nepřekoná.

Jak to vypadá?

Hru jsem hrál na PlayStation 4 pro, na jiné platformě jsem ji neměl možnost vidět. Hra běží bez sebemenších problémů nebo propadů framerate. Graficky je na tom také moc dobře, různé světelné efekty, západ slunce či déšť jsou provedeny moc pěkně. Na PC má grafiku ještě o level výše, dle prezentačních videí, ale bude to vykoupeno vysokými nároky na hardware. Grafiku tak hodnotím velmi pozitivně.

Co hratelnost?

Tak když to dobře vypadá, hraje se to taky dobře? Ve hře je mnoho způsobů, jak jednotlivé mise dokončit. Můžete zvolit tichý postup nebo na to vlítnout a vše vystřílet, ale nepřátelé jsou celkem tuzí, můžou povolat posily, čímž vám vše ještě znepříjemní. V těchto případech to chce velkou palebnou sílu. Já si oblíbil kombinaci těžkého kulometu a granátometu. Další z možností, které se zpřístupní v pozdější fázi hry, je na nepřátele povolat nepřátelský gang, a pak už se jen dívat, jak se navzájem midlí. Nebo zavolat na jednoho zlosyna policii, která ho v klepetech odvleče. Tímhle způsobem jsem dokončil celou poslední misi. Dobře jsem se u toho bavil.

Co dál?

Nesmím zapomenout zmínit se o autech. Jízdní model je hodně arkádový, ale nehází klacky pod nohy. Rozhodně se auta ovládají lépe než v prvním díle. Dále má vaše postava v inventáři autíčko ovládané na dálku a kvadrokoptéru. Oba jsou cennými pomocníky při plnění misí. U misí bych se zastavil. Ty byly pro mě velkým zklamáním. Většina z nich byla jednotvárná. Dojeď na místo, dostaň se do areálu plně ozbrojených maníků a stáhni data, hackni server nebo se jim nabourej do systému. Tady bych ocenil trochu víc pestrosti a mise z prvního dílu, kde byly honičky v autech, útěk z vězení atd. To mi tu trochu chybělo. Auta celkově, kromě přepravy, nebyly moc využity. Nedalo se to hrát delší dobu, pak se dostavoval stereotyp ze stejné skladby misí, jen se měnila oblast, kde se mise odehrávala.
Krátce k multiplayeru. Odehrál jsem v něm několik hodin, bohužel trpí tím samým problémem, jakým hlavní mise, jednotvárnost. A celkově jsou mise krátké. Naštěstí po nějaké době přibyl mód 2v2, což je sranda, a s kamarádem v kooperaci je to super. Jedná se o bránění serveru před hacknutím nebo naopak dobývání, což pěkně zabaví.

Jak to celé hodnotím?

Těžko říct, zda je druhý díl lepší než první. Mise mě zklamaly. Stereotyp, nezajímavé postavy a plytký a oproti prvnímu dílu absolutně nezajímavý příběh, což je velká škoda, že tak krásně zpracované město nebylo využito k vyprávění epického příběhu s mnoha dějovými zvraty. Tak možná příště, série má potenciál, a třetí díl bych uvítal, ale také doufám, že se vývojáři poučí ze svých chyb a udělají příště nezapomenutelnou jízdu. Ale nemůžu říct, že bych se nebavil, hru jsem kompletně zplatinoval. Platinová trofej cinkla, ale už mě nic nenutí se k téhle hře vrátit. Za mě dávám 6/10 s prosbou na vývojáře, příště více snahy a srdíčka.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.